Algemene voorwaarden (laatst bijgewerkt 02/06/2024)

Identiteit van de ondernemer

Made by Annekesnest

Anne Van der Sypt (zaakvoerder)
Groendreef 23

9160 Lokeren

BTW: BE0812 168 627

GSM: +32 472 54 67 43

E-mail: anne@madebyannekesnest.be

Inhoudsopgave

 Artikel   1 - Algemene bepalingen – toepasselijkheid
Artikel   2 - Het aanbod
Artikel   3 - De overeenkomst
Artikel   4 – Herroepingsrecht
Artikel   5 – Kosten ingeval van herroeping
Artikel   6 – Uitsluiting herroepingsrecht
Artikel   7 – De prijs
Artikel   8 – Conformiteit en garantie
Artikel   9 – Levering en uitvoering
Artikel 10 – Betaling
Artikel 11 – Klachtenregeling

 

Artikel 1- Algemene bepalingen – toepasselijkheid

Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand en bestellingen tussen ondernemer en consument. Alle informatie omtrent de algemene voorwaarden van ondernemer zijn raadpleegbaar via de webshop. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle aankopen bij Made by Annekesnest. Door te bestellen bij Made by Annekesnest geef je aan akkoord te zijn met deze voorwaarden.

Artikel 2 – Het aanbod

Het aanbod is vrijblijvend. De ondernemer is gerechtigd het aanbod te wijzigen en aan te passen. Het aanbod bevat een zo volledig mogelijke omschrijving van de aangeboden producten. Ondanks het feit dat de webshop met de grootst mogelijke zorg werd samengesteld, is het toch mogelijk dat de aangeboden informatie onvolledig of niet up-to-date is. Kennelijke vergissingen of fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.

Het aanbod geldt steeds zolang de voorraad strekt en kan te allen tijde worden aangepast of ingetrokken door de ondernemer. De ondernemer kan niet aansprakelijk gesteld worden voor het niet beschikbaar zijn van een product of een foutief voorraadbeheer.

Indien een artikel niet meer beschikbaar/voorradig is, zal de ondernemer de consument op de hoogte brengen of het desbetreffend artikel nog aangeboden kan worden en binnen welke termijn. De ondernemer kan, indien mogelijk, ook een alternatief aanbieden.

Alle afbeeldingen en/of specificatiegegevens in het aanbod zijn een indicatie en kunnen geen aanleiding zijn tot schadevergoeding of ontbinding van de overeenkomst.

Afbeeldingen bij producten zijn een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten. Ondernemer kan niet garanderen dat de weergegeven kleuren exact overeenkomen met de echte kleuren van de producten.

Wanneer de consument specifieke vragen heeft over bv. maten, kleur, beschikbaarheid, leveringstermijn of leveringswijze, dient de consument vooraf contact op te nemen met de ondernemer via e-mail anne@madebyannekesnest.be

Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden. Dit betreft in het bijzonder:

° de prijs inclusief BTW;

° de eventuele kosten van verzending;

° de wijze waarop de overeenkomst tot stand zal komen en welke handelingen daarvoor nodig zijn;

° het al van niet van toepassing zijn van het herroepingsrecht;

° de wijze van betaling, aflevering en uitvoering van de overeenkomst;

° de termijn voor aanvaarding van het aanbod.

Artikel 3 – De overeenkomst

 Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige web omgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal de ondernemer daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.

Online bestellingen en bestellingen per e-mail worden volledig vooruitbetaald. Zolang de betaling niet is voldaan, is er geen definitieve overeenkomst en blijft het bestelde product eigendom van de ondernemer.

De overeenkomst van een bestelling is pas definitief nadat de ondernemer de betaling heeft ontvangen.

Artikel 4 – Herroepingsrecht

Bij aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door de consument of een vooraf door de consument aangewezen en aan de ondernemer bekendgemaakte vertegenwoordiger. Wanneer de consument gebruik wenst te maken van zijn herroepingsrecht is hij verplicht dit binnen 14 dagen, na ontvangst van het product, kenbaar te maken aan de ondernemer.

Het kenbaar maken dient de consument te doen per e-mail. Nadat de consument kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht dient de klant het product binnen 14 dagen retour te sturen. De consument dient te bewijzen dat de geleverde zaken tijdig zijn teruggestuurd, bijvoorbeeld door middel van een bewijs van verzending.

Er bestaat geen herroepingsrecht wanneer het gaat over speciaal gefabriceerde of gepersonaliseerde producten.

Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en in de originele staat en verpakking aan de ondernemer retourneren. Indien de klant na afloop van de genoemde termijnen niet kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht en het product niet aan de ondernemer heeft teruggezonden, is de koop een feit.

Artikel 5 – Kosten ingeval van herroeping

 Indien de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, komen de kosten van terugzending voor zijn rekening. Indien de consument een bedrag betaald heeft, zal de ondernemer dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping, terugbetalen. Hierbij is wel de voorwaarde dat het product reeds terug ontvangen is door de ondernemer of een sluitend bewijs van complete terugzending overlegd kan worden. Terugbetaling zal geschieden via dezelfde betaalmethode die door de consument is gebruikt tenzij de consument nadrukkelijk toestemming geeft voor een andere betaalmethode.

Bij beschadiging van het product door onzorgvuldige omgang door de consument zelf is de consument aansprakelijk voor eventuele waardevermindering van het product. De consument kan niet aansprakelijk worden gesteld voor waardevermindering van het product wanneer door de ondernemer niet alle wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht is verstrekt, dit dient te gebeuren voor het sluiten van de koopovereenkomst.

Artikel 6 - Uitsluiting herroepingsrecht

Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten die door de ondernemer tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de consument en die duidelijk persoonlijk van aard zijn.

Artikel 7 – De prijs

De in het aanbod van producten genoemde prijzen zijn uitgedrukt in Euro, inclusief BTW en alle andere verplicht door de consument te dragen taksen of belastingen. Alle prijzen zijn exclusief verzending, tenzij anders vermeld.

De prijs slaat uitsluitend op de artikelen zoals het woordelijk wordt omschreven. De bijhorende foto’s zijn decoratief bedoeld en kunnen elementen bevatten die niet inbegrepen zijn in de prijs.

Artikel 8 – Conformiteit en garantie

De ondernemer staat er voor in dat de producten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften.  

Alle knopen en versieringen worden stevig vastgenaaid aan de kleding, poppen en/of geschenken van Made by Annekesnest, echter deze kunnen na veelvuldig gebruik of wassen losser gaan zitten. Regelmatig controleren is dan ook aangewezen voor de veiligheid van uw kind. Made by Annekesnest neemt geen verantwoordelijkheid voor schade of letsel opgelopen bij fout of ongepast gebruik van haar producten.

Ondernemer garandeert dat het verkochte aan de overeenkomst beantwoordt, dat het zonder gebreken zal functioneren en dat het geschikt is voor het gebruik dat consument voornemens is ervan te maken. Deze garantie geldt voor een periode van 14 dagen na ontvangst van het verkochte door consument. Om een beroep te doen op de garantie, moet de consument een aankoopbewijs kunnen voorleggen. Consument wordt aangeraden om de oorspronkelijke verpakking van de goederen te bewaren. Voor de artikelen die online werden aangekocht en afgeleverd dient de consument steeds contact op te nemen met de ondernemer en de artikelen op eigen kosten terug te bezorgen aan de ondernemer. Bij vaststelling van een gebrek moet de consument de ondernemer zo snel mogelijk inlichten. In ieder geval dient elk gebrek binnen een termijn van 2 dagen na vaststelling hiervan door de consument te worden gemeld. Nadien vervalt elk recht op herstelling of vervanging. Defecten die zich manifesteren na een periode van 14 dagen volgend op datum van de levering, worden geacht geen verborgen gebreken te zijn, behoudens tegenbewijs door de consument. De garantie is nooit van toepassing op defecten die ontstaan ten gevolge van ongelukken, normale slijtage, waterschade, verwaarlozing, valpartijen, gebruik van het artikel in strijd met doel waarvoor het ontworpen werd, het niet naleven van de gebruiksinstructies of handleiding, aanpassingen of wijzigingen aan het artikel, hardhandig gebruik, slecht onderhoud, of elk ander abnormaal of incorrect gebruik. 

Artikel 9 – Levering en uitvoering

De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten. De ondernemer bepaalt de wijze van verzending. Indien consument andere vervoerswensen heeft, zullen de extra kosten hiervan in rekening gebracht worden van de consument.

De ondernemer kan niet belast worden met het niet tijdig afleveren van de bestelling door vervoerder/transporteur.

De consument zal op de hoogte gebracht worden wanneer zijn bestelling effectief is vertrokken bij de ondernemer en onderweg is.

De ondernemer is gerechtigd een gedeelte van de bestelling af te leveren, er zijn geen extra kosten verbonden aan nalevering.

De ondernemer behandelt elke bestelling met alle zorgen, het kan steeds voorkomen dat een bestelling niet of onvolledig afgeleverd is. De consument dient binnen de 2 dagen de ondernemer hiervan op de hoogte te brengen.

Indien de levering beschadigd is, dient de consument dit aan de vervoerder/transporteur mede te delen en is de consument gerechtigd de levering niet te aanvaarden. Indien de consument deze toch aanvaardt/aanpakt, is de consument niet meer gerechtigd. De consument aanvaardt dan de beschadiging van zijn levering.

Indien het pakket niet beschadigd is, maar er wel een artikel in het pakket beschadigd is, dient de consument de ondernemer binnen de 14 dagen op de hoogte te brengen hiervan met het nodige informatie en bewijs-/fotomateriaal.

Indien het opgegeven adres foutief of onvolledig is, kan de ondernemer niet verantwoordelijk gesteld worden van het niet afleveren/ontvangen van de bestelling. Dit is ook geldig voor het niet afhalen van een pakket op het postkantoor. Dient het pakket opnieuw verzonden te worden door de ondernemer, dan zullen de kosten hiervoor in rekening gebracht worden van de consument.

Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan de ondernemer kenbaar heeft gemaakt.

De ondernemer zal producten die ontworpen worden overeenkomstig specificaties van de consument en die duidelijk persoonlijk van aard zijn met bekwame spoed, doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren tenzij consument akkoord is gegaan met een langere leveringstermijn. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden. De consument heeft geen recht op een schadevergoeding.

Alle levertermijnen zijn indicatief. Aan eventuele genoemde termijnen kan de consument geen rechten ontlenen. Overschrijding van een termijn geeft de consument geen recht op schadevergoeding.

Ingeval van ontbinding zal de ondernemer het bedrag dat de consument betaald heeft zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding terugbetalen.

Artikel 10 – Betaling

 Betalingen kunnen contant of via Bancontact of creditcard gebeuren. Alle artikelen blijven eigendom van de ondernemer zolang de betaling van alle artikelen niet is voldaan, dit overeenstemmend met de wet op eigendomsbehoud.

 Artikel 11 – Klachtenregeling

 Bij klachten dient consument zich allereerst te wenden tot de ondernemer. De ondernemer beantwoordt binnen 48u. uw klacht. Indien een klacht onvoorzienbaar een langere tijd nodig heeft om te verwerken, zal de ondernemer de consument hiervan op de hoogte brengen. Geschillen worden zoveel mogelijk in onderling overleg opgelost. Indien een klacht niet onderling kan opgelost worden en er een geschil blijft, zal de geschillenregeling/procedure worden opgestart. Op deze algemene voorwaarden is Belgisch recht van toepassing en worden alle geschillen behandeld door de rechtbank op grond van de vestiging van de maatschappelijke zetel van de ondernemer.